Monolog Hati Saya

Monolog Hati Saya

Thursday, April 18, 2013

Bertudung Untuk berlawa @ Menutup aurat ?

Assalamualaikum  ... 

Berikutan entry seterusnya iols nak share dengan uols semua berkaitan dengan fesyen muslimah yang terkini. Kalau dah namanya muslimah of coz lah pakaian yang dipakai daripada dress nya hinggalah kepada tudung nya menepati syarat menutup aurat . but, problem nya sekarang ,ramai dikalangan kaum wanita sendiri dress up mereka tidak mengikut tuntutan syariat yang dah ditetapkan . Iols pun pernah terpikir jugak ,apa mungkin kita sekarang yang berada di zaman moden ini akan kembali semula ke zaman batu ? zaman 60 an doludolu ?

ape yang korang rase bila melihat gambar di atas ? lawo ke ?

Berlawa tak salah , yang salah nya cara wanita itu sendiri memperagakan pakaian mereka yang seolah-olah menjatuhkan maruah kaum wanita itu sendiri . err .. tak rasa bersalah ke merendah-rendahkan maruah sendiri ?enanginya." Setelah Asma' beredar,maka Rasulullah Saw datang kembali untuk berjumpa dengan Aisyah.Maka Aisyah 
Hadis di atas jelas menunjukkan betapa rasulullah SAW amat menitik beratkan mengenai pemakaian wanita. Jadi mengapa ramai di kalangan kita masih menafikan lagi tuntutan ini .masih ramai kot yang cakap tak sampai seru lagi .alahai ... seru tu dah berpuluh-puluh ribu tahun dahulu dah wujud . kalau tak caye , mung gi belek dalam kitab al-quran . tok soh jadi ustazah senget lah buat fatwa sendiri . ok...jangan marah . nasihat je tu .



 *Setiap manusia pasti diberi kesempatan oleh Allah untuk berubah . Jangan kata dah terlambat . sebab Allah tak pernah kira berapa lama untuk kita berubah . Allah kan sweet :)





lawa sangat kan bila bertudung ?? tapi make sure melebihi dada . ikut syariat lah uols .


hok ni lagi lah molek mek weh ... come lote kawe oyak ... XD

Kau tengok jemah , kuntilanak pun reti tutup aurat , cuma rambut jer serabut ...

ok lah , sampai disini saje coretan kak ton untuk korang sume yer ... err.. bile mase pulak kak ton kacau line ni .. >__<  layan jela kak ton :P


No comments:

Post a Comment