Monolog Hati Saya

Monolog Hati Saya

Sunday, May 12, 2013

Rindu Sang Bidadari

Bismilahirrahmanirrahim ...

Alhamdulillah ... hembusan nafas islam masih lagi mengalir dalam drnyutan jantung ini. bahkan masih utuh bersemadi bersama lingkaran kesabaran . Alhamdulillah .. Alhamdulillah .. syukur,hanya Allah yang maha kaya . Subhanallah !!



Selesai memohon, merintih kepada Ilahi ...akhirnya jiwa yang kucar ini kembali tenang . hati yang seksa menahan kesakitan kian kembali pulih . air mata ? menitis sedikit demi sedikit tanda kelegaan . Alhamdulillah . Allahumma Amin . Inilah tangisan kerinduan sang bidadari yang sekian lama tercari-cari cahaya yang memulihkan kerinduan . subhanallah !! maha hebat pencipta ku ini .

Ya Allah, sekian lama aku menangis merintih mengenang akan hayat hidupku ini, aku kian hilang arah. semakin lama semakin aku menjauh dari mu . aku hilang jejak hidayah mu. aku hanyut dalam duniaku sehingga aku lupa aku adalah hambamu yang amat memerlukanmu . Namun dosa ku kepada mu membuatkan aku semakin angkuh untuk menghampiri mu . benarlah !! aku telah jauh darimu ...




Allah, Allah,Allah .. berdosanya aku . aku bukanlah sang bidadari yang layak dirindui oleh sesiapa .bahkan aku juga tidak layak disayangi oleh si pemilik tulang rusuk ku . bagaimananya kiranya si pemilik tulang rusukku akan menerima ku ? seandainya aku bukanlah bidadari yang diimpikan .

Ya Allah , Aku tidak ingin mencintai manusia melebihi cintaku padamu .cukuplah sekiranya aku meraih cintamu . 

Buanglah perasaan rinduku ini pada mereka yang tidak seharusnya aku rindui . buangkanlah .aku ingin bebas dari rasa yang menyakitkan ini. Sungguh aku tidak layak memiliki rasa ini . 



Cukup Allah menjadi keutamaan .jangan aku melebihkan cintaku kepada yang lain . 


No comments:

Post a Comment